Komunikace s daňovou správou už jen elektronicky
Podle ustanovení § 72 odst. 4 zákona č. 280/2009 Sb., daňového řádu, musí od 1. 1. 2015 každý daňový subjekt, který má datovou schránku zpřístupněnou, tedy aktivní, podávat přihlášku k registraci, oznámení o změně registračních údajů, řádné daňové tvrzení nebo dodatečné daňové tvrzení už pouze datovou zprávou. Podání musí být učiněno datovou zprávou podepsanou uznávaným elektronickým podpisem nebo odeslanou prostřednictvím datové schránky nebo s ověřenou identitou podatele způsobem, kterým se lze přihlásit do jeho datové schránky. Finanční správa ČR ale koncem února tato pravidla zmírnila a vydala informaci, kterou se zavádí přechodné období. Po dobu přechodného období, kterým bude celý rok 2015, bude Finanční správa akceptovat i podání, které proběhne elektronicky jen částečně a poté bude stvrzeno podpisem "na papíře". Takto podaná daňová přiznání k dani z příjmů za rok 2014 bude tedy Finanční správa akceptovat a uznávat jako přiznání podaná plně elektronickou formou podle § 72 odst. 4 daňového řádu,
Finanční správa opakovaně po celý loňský rok upozorňovala, že je žádoucí, zkontrolovat si při zasílání plateb na bankovní účty finančních úřadů, zda poplatníkům nezůstalo např. v účetních programech nebo v jejich IT systému nastaveno směrování plateb na původní již zrušené účty. K 1. 1. 2015 definitivně skončilo dvouleté přechodné období a od začátku letošního roku tak všechny platby, zaslané na bankovní účty 199 zrušených finančních úřadů, budou vráceny zpět na bankovní účty příkazců.